📖 Röda Tråden

Föreningsavgifter

Avgifterna som medlemmarna erlägger täcker delar av föreningens kostnader såsom planhyror, domararvoden, anmälningsavgifter till seriespel, idrottsförsäkringar, ledarutbildningar, fotbollsmaterial (matchkläder/lag, västar, koner och bollar), kansli m.m. Vi har två avgifter, medlemsavgift och deltagaravgift. I våra stadgar, §6 finns det s.k. avgiftsåret beskrivet och definierat.

Rabatter

• ProvaPåRabatt – Barn och ungdomar som vill prova på fotboll med oss i Håbo FF får självklart provträna några gånger för att känna sig för. Systemet lägger automatiskt in en fördröjning på 21 dagar frå registreringstillfället till faktureringen görs automatiskt.
  • HöstRabatt – Om spelaren börjar efter sommaruppehållet skall full medlemsavgift erläggas tillsammans med halv deltagaravgift.
  • BaraLiteKvarRabatt – Sker inträdet i slutet av ett avgiftsår, dvs upp till 3 månader innan avgiftsårets slut, erläggs endast medlemsavgiften.

Betalning

Betalning sker på anmodan från mejl som skickats från vårt medlemsregister i IdrottOnline. Detta gäller både medlemsavgift och deltagaravgift. Se avsnittet Betalningsrutin för detaljer.

Vid frågor kontakta vår kassör på kassor@haboff.se.

NEDANSTÅENDE AVSER AVGIFTER SOM TAR SIN BÖRJAN ENLIGT AVGIFTSÅRET I DELTAGARAVGIFTEN

Medlemsavgift

För att räknas som medlem i föreningen krävs att medlemsavgiften betalas för avgiftsåret. Den tidigare s.k. familjemedlemsavgiften är numer borttagen och varje medlem anmodas betala medlemsavgiften enligt nedan.

Benämning

Förklaring

Avgift

Knatte-Steg1

Alla småttingar i vår populära Knattefotbollsskola

350kr

Utövare

Aktiv spelare, allt ifrån Knatte-Steg2 till Veteran

500kr

Stödmedlem

Ej utövare och ej heller röstberättigad på årsmötet

100kr

Fullvärdig medlem

Ej utövare men röstberättigad på årsmötet

500kr

Ledarmedlem

Omfattar ideella ledare i föreningen och har rösträtt på årsmötet

0kr

Hedersmedlem

Nomineras av styrelsen och väljs in på årsmötet enligt stadgar, §10

0kr

Deltagaravgift

Det krävs både betald medlems- och deltagaravgift för att få delta i föreningens träningstillfällen och matcher. Vår deltagaravgift anpassar åldersintervallen så dessa återspeglar SvFF:s dokument Spela-Lek-och-Lär samt Spelarutbildningsplanen. Deltagaravgiften återspeglar de resurser respektive ålder utnyttjar. Närmast syftas på planstorlek vid träningar och matcher samt domarkostnader. Syftet är att få en mer rättvis deltagaravgift och en mer successiv övergång. Deltagaravgiften åldersjusteras enligt nedanstående tabell.

OBS! Aktiva som spelar med en äldre ålderskull eller ingår i en träningsgrupp som spänner över fler åldrar erlägger den avgiften som gäller för de äldre spelarna.

Avser avgiftsår 2023, dvs 2024-04-01 -- 2025-03-31

Benämning

Träningssyfte

Matcher

Ålder

Avgift

Knatte Steg1

Aktiv start

Inga matcher. Endast Knattefotbollsskola samt bollek.

Knatte Steg2

Aktiv start / Fotbollsglädje

Inget UFF-organiserat matchspel, dock egna anordnade träningsmatcher.

Barn Steg1

Fotbollsglädje

UFF-organiserat 5manna-matchspel.

Barn Steg2

Lära att träna

UFF-organiserat 7manna-matchspel.

Ungdom Steg1

Träna för att lära

UFF-organiserat 9manna-matchspel.

Ungdom Steg2

Träna för att lära

Junior

Träna för att prestera

Senior

Träna för att nå din topp

Veteran

Träna för att må bra

UFF eller SvFF-organiserat 11manna-matchspel om så önskas.

Futsal Ungdom

Se ovan

UFF eller SvFF-organiserad Futsal för lag som så önskar.

Futsal Senior

Se ovan

UFF eller SvFF-organiserad Futsal för lag som så önskar.