Insamling av fotbollsutrustning till förmån för Barncancerfonden

Under hösten 2021 startades ett sammarbete mellan Håbo FF, Knarrbacken FC, ICA Maxi och Nöjd AB som gick ut på att samla in begagnad fotbollsutrustning som sedan såldes utanför ICA Maxi den 17 oktober. Alla pengar (4160kr) skänktes till Barncancer fonden. Detta projekt är även för att kunna ge möjligheten till de som kanske inte har råd att köpa nya grejer en möjlighet att kunna forsätta utöva sin idrott. Med detta vill vi ju även få till ett miljötänk där vi återanvänder fin utrustning. Tanken är att detta kommer att vara en återkommande aktivitet under vår och höst.

Sommarjobb för föreningens ungdomar, Kalmarsandskiosken 2021

Under sommaren 2021 fick Håbo FF möjligheten att driva kiosken vid Kalmarsandsbadet från Håbo Kommun. Detta innebar att vi som förening hade möjlighet att erbjuda våra ungdomar födda 2003-2005 sommarjobb under juni till augusti.